منحنی دوم-2

دومین رد پا

“یک کیلومتر مونده به اون کافه قشنگ که اسمش کافه دیویه و نوک اون تپه اس، بپیچ به راست ! “

   این جمله شروع طرح نظریه منحنی دوم پروفسور چالز هندی متفکر برجسته ایرلندی بریتانیاییه. نقل می کنه که در جواب پرسیدن آدرس محلی، به او اینطور گفته شد اما زمانی که به نوک تپه و کافه دیوی رسید متوجه شد که دیرشده و باید یک کیلومتر زودتر میپیچیده . نظریه منحنی دوم به زبان ساده چیه؟

همه چیز در زندگی و حتی خود زندگی مثل یک منحنی اس شکل خوابیده میمونه. اولش دوره سرمایه گذاری و خرج کردن انرژیه و پایین میریم و بعدش حاصلش رو برمیداریم و شروع میکنیم به رشد کردن و بالا رفتن ! تا کجا؟ تا اوج ! اما حواسمون باشه که اوج در اصل اگه ته موفقیته ، همزمان شروع افولم هست! و بعدش برای هر پدیده ای لاجرم دوره افول میرسه و تمام میشه! مثل خود زندگی ، مثل کسب و کارها و مثل روابط حتی !

 همیشه وقتی سرمست از رشد و پیشرفتیم و در حال بالا رفتن ، خیلی سخته که بخوایم به قله و افول بعدش فکر کنیم و چالش اول همین جاست.اما اینو بقیه هم گفته بودن. چیزی که هندی بهش اضافه می کنه همون استعاره کافه دیویه ! میگه قبل از رسیدن به اوج باید منحنی دیگه ای رو شروع کنی چون اگه در انتهای منحنی اولت بخوای این کارو بکنی ، اونجا دیگه از بین رفتی و چیزی از اعتبارت نمونده و اگه در طی افول هم بخوای اینکارو بکنی به لحاظ مادی و معنوی اون آمادگی لازم دیگه نیست و در حال پایین اومدنی و سرمایه گذاری مجدد خیلی سخت تره. اینه که قبل از رسیدن به اوج دومی رو شروع کن!

چالش اصلی ما پیدا کردن اون نقطه ” یک کیلومتر مونده به کافه دیوی”ه 

   درسته که خوندن نظریات آدمهای خبره خیلی خوبه اما هیچوقت مثل شنیدنش از زبون کسی که اون حرف رو زندگی کرده و از درونش جوشیده، تاثیرگذار نیست. حالا که دستمون از منبع حرف کوتاهه، از الگوهایی که این مفهوم رو با گوشت و پوست و استخون لمس کردن ، داستانهاشون رو بشنویم !

دومین رویداد رد پا، به محوریت کتاب “منحنی دوم” با همکاری گروه بشرا و جناب آقای محمدحسین ساداتیان و گروه ارجمند همکارشان در محل سینمای آستارا در تاریخ 30 خردادماه 1398 برگزار گردید.

در این رویداد، ابتدا دکتر شاهین جعفری، ضمن خوشامد به مروری بر آنچه در اولین رودیداد ردپا گذشت و چرایی احساس نیاز به تکرار موضوع منحنی دوم به عنوان محور اصلی رویداد دوم رد پا پرداخت و در ابتدا برنامه با نمایش یک فیلم مستند کوتاه تحت عنوان”………”از مستندساز جوان کشور خانم مهندس یاسمن باغبان آغاز شد.

سپس جناب آقای مهرداد اسکویی، تهیه کننده، کارگردان و مستندساز و عکاس برجسته ایرانی، جناب آقای دکتر نیما رضایی، پزشک و بنیانگذار و رییس گروه جهانی یوسرن ،سرکار خانم دکتر ماندانا حسن زاد، متخصص حوزه ژنتیک و عضو هیات علمی دانشگاه،جناب آقای دکتر شاهین فاطمی، بنیانگذار برند درسا،جناب آقای منصور ضابطیان، روزنامه نگار، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سرشناس کشور و جناب آقای دکتر مهرداد فیضی، استاد محبوب و منتخب دانشکده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی به ارائه دیدگاه ها و تعریف داستانهای خود در ارتباط با منحنی دوم پرداختند.

گروهی از سخنرانان اولین و دومین رویداد رد پا